چند آموزش خوب برای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل خانم
فیزیوتراپی در منزل توسط خانم
آوریل 13, 2022
فیزیوتراپی در منزل دیسک کمر اموزش
ایا برای دیسک کمر فیزیوتراپی در منزل مفید است؟
آوریل 16, 2022

آموزش فیزیوتراپی در منزل ،فیزیوتراپی که همچنین تحت عنوان درمان فیزیکی شناخته می شود، یک اصول و حرفه‌ی درمانی پیوسته است که از بیومکانیک‌ها یا اصول مکانیزم حرکتی بدن، درمان دستی، ورزش درمانی و درمان‌های الکتریکی برای کمک سریع تر به بیماران در توانبخشی، حفظ و بالا بردن توانایی حرکت فیزیکی، قدرت و عملکرد آن‌ها انجام می گردد. برخی اوقات برای راحتی بیماران فیزیوتراپی در منزل انجام می شود.

فیزیوتراپیست‌ها راحت تر می‌توانند به بیماران در بدست اوردن دوباره  توانایی حرکتی‌شان کمک کنند. زیرا درک بیشتری از چگونگی عملکرد بدن دارند و در مهارت‌های بالینی برای سنجش، تشخیص و درمان ناتوانی‌ها اموزش دیده اند.

 متخصصان فیزیوتراپیست می‌توانند به بیماران کمک کنند تا از آسیب‌ها و ناتوانایی از کمر درد، گردن درد از زانودرد گرفته تا مشکلات و عوارض در لیگامانها (رباط‌ها) بهبودی یابند.

درمان‌های فیزیوتراپی همچنین به بازتوانی بیمارانی کمک کنند که از بیماری‌های پارکینسون، سکته مغزی، ام اس و فلج مغزی رنج می‌برند. همچنین فیزیوتراپیست ها می‌توانند مشکلات مزمن و حاد را با کار کردن با بیماران درمنزل بهبود دهند.

 

اموزش فیزیوتراپی در منزل

چرا برخی اوقات فیزیوتراپی در خانه انجام می شود؟

بعضی بیماران توانایی لازم به حرکت کردن و بیرون آمدن از خانه و رفتن به کلینیک را ندارند ولی همچنان احتیاج به درمان و کمک فیزیوتراپی دارند.

این خدمات فیزیوتراپی در منزل بنا بر دلایل گوناگونی برای کمک به اشخاص انجام می‌شود. یرخی اوقات مریض به شدت آسیب دیده و بیمار است یا آنقدر درد دارد که توان لازم برای رفتن به بیرون خانه را ندارد. در برخی موارد، بیمار به خاطر اینکه در منزل بسیار راحت‌تر است، ترجیح می‌دهد درمان فیزیوتراپی خود را در منزل انجام دهد.

متخصصین فیزیوتراپی خدمات ویزیت و درمان خانگی را به طور مرتب برای بیماران سکته‌ی مغزی و قلبی، ام اس و پارکینسون انجام می‌دهند.

فیزیوتراپی در خانه همچنین برای بیمارانی که عمل‌های جراحی مثل عمل تعویض کشکک زانو یا مفصل لگن انجام داده‌اند و نیز بیمارانی که مشکل در حفظ تعادل خود دارند، بسیارمناسب می باشد.

همچنین می‌توان درمان‌های تسکینی برای تثبیت وضعیت حال بیمار را در ویزیت‌های خانگی اموزش دید. البته همه‌ آسیب‌ دیدگی ها و بیماری‌هایی را که پزشکان به طور مرتب و مستمر در کلینیک به آن‌ها رسیدگی می‌کنند، می‌توان در منزل درمان کرد.

فیزیوتراپی در خانه به  بقیه‌ی اعضای خانواده این فرصت را می‌دهد تا در روند درمان حضور داشته و درک بیشتری از وضعیت حال بیمارشان داشته باشند. همچنین به آن‌ها این شانس را می‌دهد که سؤال‌هایشان را از فیزیوتراپیست بپرسند و نیز اموزش ببینند که چگونه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند.

 

مزیت های انجام فیزیوتراپی درمنزل:

سال‌هاست که موثر بودن درمان فیزیوتراپی در کمک به بیماران برای توانبخشی سلامتی و بالابردن قدرت فیزیکی، عملکرد و توانایی حرکتی‌شان اثبات شده است

برای بالابردن میزان تجربه‌تان از فیزیوتراپی، متخصصان فیزیوتراپی شخصاً شما را در خانه معاینه کرده و درمان فیزیوتراپی را برایتان انجام می‌دهند. بعضی از مزایای درمان فیزیوتراپی در منزل عبارت‌اند از:

  • احساس راحتی بیشتر بیمار
  •  درمانی ویژه و مخصوص برای بیمار ارائه می‌شود
  • عدم وجود مشکلات و سختی در حرکت و رفت و آمد فرد
  • مقرون به صرفه بودن هزینه ها
  • کمک و نظارت افراد خانواده
  • مدیریت اسان تر زمان
  • تسریع روند بهبودی و سلامتی بیمار

 

چند مورد از بهترین روش و متدهای فیزیوتراپی در منزل و کلینیک:

تکنیک های دستی:

منوال تراپی یا تکنیک های دستی در فیزیوتراپی اصلی ترین روش فیزیوتراپی است.در این روش از تکنیک های متنوع برای کاهش میزان التهاب و مشکلات عضلات و مفاصل استفاده می شود.درمان های دستی در فیزیوتراپی ۴ اثر دارد:

 

اثرگذاری مکانیکی : در این مورد باعث از بین رفتن چسبندگی یا بافت اضافی بعد از شکستگی ها و یا جراحی هایی که انجام شده است می گردد.

اثرگذاری روانی : باعث احساس خوشایندی فرد بیمار از ماساژ می شود..۲

اثرگذاری شیمیایی : به ترشح مواد تسکین دهنده درد تاثیر می گذارد..۳

اثرگذاری فیزیولوژیکی بر عصب : باعث اثر بازدارندگی ریشه های عصبی نخاعی بدن شده و درد را کاهش و مهار می کند..۴

 

کمپرس یخ و کرایوتراپی (سرما درمانی)

کمپرس یخ یک ماده ژله‌ای منجمد است که توسط متخصصان فیزیوتراپی برای بهبودی نواحی دارای درد و التهاب مورداستفاده قرار می گیرد. به طور معمول کمپرس‌های یخ در یک حوله مرطوب پیچیده و به طور مستقیم بر روی ناحیه مورد نیاز قرار داده می‌شوند. سرمای منتقل شده به پوست، عضله و بافت بیمار، تاثیرات موثر دارد. چرا که پایین اوردن دمای بافت باعث انقباض رگ‌های خونی، محدود کردن جریان خون و در اخر کم شدن التهاب آن ناحیه می‌شود. با کم شدن التهاب، می‌توان درد و تورم را کنترل کرد و کم کرد.

متخصص فیزیوتراپی شما در روش ماساژ یخ نیز از سرما برای درمان و بهبود استفاده می کند (سرما درمانی). از قبل قالب های یخ در فریزر نگه‌داری می‌شوند و بعد بر روی بافت‌های آسیب‌دیده ماساژ داده می‌شوند تا به بهبود درد و التهاب کمک کنند. باید مواظب باشید؛ زیرا استفاده طولانی‌مدت از ماساژ یخ می‌تواند به پوست و بافت شما صدمه بزند. به طور معمول فقط تماس به مدت یک تا سه دقیقه پیشنهاد می‌شود.

 

امواج فراصوت

دستگاه‌هایی که امواج فراصوت تولید می‌کنند، مانند دستگاه‌های سونوگرافی، در بعضی موارد توسط فیزیوتراپیست‌ها برای درمان استفاده می‌شوند. این امواج صوتی به بافت و عروق اطراف انتقال داده می‌شوند و با نفوذ و اثربخشی به عضلات باعث گرم شدن عمیق بافت یا عضله می‌شوند. این امر باعث شل شدن بافت می‌شود و بدین صورت در درمان گرفتگی عضلات و اسپاسم تاثیرگذار است. همچنین سبب گشاد شدن عروق و افزایش گردش خون در همان محل می‌شود که به روند تندرستی کمک می‌کند. فیزیوتراپیست همچنین می‌تواند فرکانس امواج صوتی دستگاه را به روشی تنظیم کند که سبب کاهش التهاب شود. اما لازم است در حین استفاده از این دستگاه محتاط باشید؛ زیرا تحقیقات اثبات کرده که گرم شدن و گشاد شدن عروق حاصل از آن، به تندرستی کلی عملکرد بافت عضله کمکی نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 12 =