فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

فیزیوتراپی در منزل شرق تهران
فیزیوتراپی منزل شرق تهران
آوریل 12, 2022
اموزش فیزیوتراپی در منزل
چند آموزش خوب برای فیزیوتراپی در منزل
آوریل 13, 2022

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم ،امروزه اهمیت درمان و نقش بسیار مهم فیزیوتراپی در بهبود سلامت جامعه و لزوم آن دربیماران اثبات شده و بر کسی پوشیده نیست. با توجه به درگیری پاندمی ویروس کرونا و ناتوانی افراد در مراجعه به کلینیک های فیزیوتراپی اهمیت ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط کلینیک ها و مراکز درمانی معتبر شکل گرفته است. در این مقاله به ارائه بعضی از خدمات فیزیوتراپی در منزل با تجهیزات پیشرفته وئ به روز توسط متخصصین خانم و آقا تحت نظارت کلینیک فیزیوتراپی دکتر احمدی گل می پردازیم.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم، امری مهم و ضروری در امور پزشکی است.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم، امری است که باید در امور پزشکی به آن توجه کرد. فیزیوتراپی در منزل توسط خانم برای بسیاری از بانوان مساله مهمی می باشد. در فیزیوتراپی تلاش می شود تا بیماران توان حداکثری خود را به دست آورند و بتواند آن را حفظ کنند و بدین صورت در جریان عادی زندگی روزمره خود قرار گیرند.

با توجه به شرایط زندگی امروزه مراجعه به کلینیک ها ممکن است برای همه افراد میسرنباشد و انجام فیزیوتراپی در منزل امری مهم که جایگاه خاصی در این میان دارد.. در این شرایط بسیاری از بیماران خانم وجود دارند که نیازمند خدمات فیزیوتراپی در منزل هستند و برای آنان پراهمیت و اسان تر است تا با یک فیزیوتراپ خانم همکاری کنند. همچنین بسیاری از سالمندان انجام فیزیوتراپی در منزل را ترجیح می دهند.

فیزیوتراپی در منزل خانم

تجهیزات فیزیوتراپی در منزل

تجهیزات مورد نیاز برای انجام فیزیوتراپی در منزل مواردی است که پرتابل(قابل حمل) بوده و قابل انتقال به منزل بیمار می باشد.

نمونه ای از تجهیزات و دستگاه‌های فیزیوتراپی در منزل :

  • تنس TENS Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation
  • هات پک
  • اینترفرنشیال IF
  • اینفرارد
  • تجهیزات معاینه
  • اولتراسوند US
  • لیزر پرتوان و کم توان Laser-LLLT-HPL
  • ویبریشن
  • نیدلینگ و الکترونیدلینگ Needling
  • تجهیزات تیپینگ و بانداژ
  • انواع تجهیزات ارزیابی و سنجش قامتی
  • گوشی و فشارسنج و لوازم بهداشتی مور

در یک جلسه فیزیوتراپی در منزل توسط خانم، فیزیوتراپ تلاش می کند تا با استفاده از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی و همچنین حرکات اصلاحی و تمرینی آسیب های ماهیچه ایی، عصبی و یا اسکلتی را به نوع و روشی بازپروری کند. فیزیوتراپ خانم تلاش می کند ابتدا مشکل و آسیب را برطرف کند و در طی جلسات فیزیوتراپی توان فرد را افزایش دهد.

برای انجام فیزیوتراپی در منزل توسط خانم شما می توانید با کلینیک تماس بگیرید و از شرایط حضور فیزیوتراپ خانم در منزل اطلاعات کسب کنید. کلینیک ها به طور معمول بر اساس نوع درمان و آسیب، استفاده از ابزارو تجهیزات یا دستگاه های خاص و مسافت محل سکونت به شما نرخ خواهند داد. البته در صورتی که شما از بیمه تکمیلی استفاده می نمایید با ارائه مدارک می توانید هزینه ی درمانی خود را کاهش دهید. البته باید توجه داشته باشید که هزینه درمان در منزل مقداری بیشتر از هزینه ی درمان در کلینیک خواهد بود.

 

مزایای فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

  • یکی از مهم‌ترین مزیت های انجام فیزیوتراپی این است که شما در خانه احساس راحتی و با محیط منزل آشنا هستید. بنابراین می‌توانید در بهترین و آرام‌ترین وضعیت به درمان خود تمرکز کنید و همان طور که مستحضر هستید آرامش در زمان درمان می‌تواند به تسریع بهبودی بیماری شما کمک شایانی کند.
  • نکته دیگر این است که شما برای این که بخواهید به مرکز درمانی مراجعه کنید می بایست اضطراب رسیدن به موقع به مرکز درمانی و زمان زیادی انتظار و معطلی در مرکز درمانی را تحمل کنید. در حالی که با فیزیوتراپی در منزل توسط خانم دیگر هیچ گونه از این نوع سختی ها وجود ندارد و شما می‌توانید تنها بر روی درمان خود تمرکز داشته باشید.
  • در فیزیوتراپی در منزل توسط خانم، فیزیوتراپ می‌تواند با توجه به محل زندگی شما نکات و توصیه‌های شخصی و مختص به شما ارائه کند که کاربردی‌تر باشد و شما هم بتوانید اسان تر آن‌ها را انجام دهید. نکته دیگر این است که فیزیوتراپ‌هایی که خانه بیمار مراجعه می‌کنند، به دلیل زمان مراجعت به هر خانه بیمارانی کمتری را در طول روز ویزیت می کنند و این امر باعث می‌شود که بتوانند برای شما وقت و زمان بیشتری بگذارند.
  • برخی از بیمارانی که به فیزیوتراپی نیاز دارند، ممکن است که صدمه بسیار خطرناک و جدی دیده باشند و نتوانند به اسانی حرکت کنند و جابه جا شوند. برای همین مدام مراجعه مرتب به درمانگاه را به تاخیر می‌اندازند. برای چنین بیمارانی فیزیوتراپی در منزل توسط خانم بهترین انتخاب می باشد چرا که می‌توانند بدون تعویق زمان درمان یا حمل و نقل و جابه جایی به سهولت درمان شوند.
  • از جهتی دیگر برنامه فیزیوتراپی بسیار انعطاف پذیر است و شما به اسانی می‌توانید با هماهنگی با فیزیوتراپیست زمان درمان را عوض کنید و یا این که معالجه خود را در محل دیگری انجام دهید.

آخرین ویژگی و شاید مهمترین آن‌ها هم کاهش هزینه‌ها است. شما برای رفت و امد خود می بایست هزینه زیادی صرف کنید که این هزینه هم ممکن است در طول زمان و افزایش جلسات فیزیوتراچی افزایشی قابل توجه پیدا کند. در نتیجه با فیزیوتراپی در منزل توسط خانم از شر این هزینه‌ها هم راحت می شوید.

 

مراحل فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل می تواند در جلسه اول با ویزیت و معاینه دقیق و ارائه راهکارها و پلن درمانی مناسب با توجه به شرایط فرد بیمار موقعیت سلامت بیمار و سطح رفاه بیمار تعیین شود. به عبارت دیگر ارایه راهکار درمانی در جلسه اول انجام خواهد شد. پس از آن درمان هایی مانند:

انواع جریانات الکتروتراپی شامل تنس ، فارادیک ، اینترفرنشیال ، اولتراسوند ، لیزر ، ای پی اس
تمرین درمانی شامل انواع کشش های مفصلی جهت رفع خشکی های مفصلی و عضلانی ، تمرینات تقویتی مقاومتی پیشرونده PRE progressive resistance exercise ، تمرینات تعادلی برای انواع بیماران نورولوژیک مانند پارکینسون ، سکته های مغزی ، مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس MS ، بیماری ALS amyotrophic lateral sclerosis ، درگیری اعصاب محیطی ، ناتوانی در سالمندان توسط متخصصان انجام می شود.

فیزیوتراپی در منزل در چه بیمارانی قابل انجام می باشد؟

به طورعمومی فیزیوتراپی در منزل در تمامی بیمارانی که توانایی وقدرت حرکت و انجام کارهای روتین روزانه را ندارند قابل اجرا و انجام می باشد. نمونه ای از بیماران در لیست زیر ذکر شده است:

  • بیماران سکته های مغزی یا قلبی
  • بیماران نورولوژیک و درگیری های اعصاب مانند ام اس MS ، گیلن باره ، ALS
  • پس از جراحی ها
  • افراد سالمند
  • تعویض مفصل هیپ یا لگن
  • شکستگی ها
  • تعویض مفصل زانو
  • بیماران سکته های مغزی یا قلبی

 

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم چه شرایطی دارد؟

فیزیوتراپی شرایط ویژه خود را دارد. در ابتدا شرایط مناسب حضور فیزیوتراپیست، مخصوص فیزیوتراپ خانم را در محیط باید فراهم کنید. سعی کنید مکانی را در اختیار فیزیوتراپ خانم بگذارید که متخصص و هم شما در آن محیط احساس آرامش و راحتی داشته باشید.
فضای مناسب برای تمرکز فیزیوتراپ و آرامش شما بسیار امری ضروری می باشد. فضایی از منزل را برای فیزیوتراپی انتخاب کنید که از فضای مناسب و کافی برخوردار باشد که این امکان را به شما و فیزیوتراپ خانم بدهد که به اسانی بتوانید جابجا شوید. سعی کنید محیطی پاکیزه، خلوت و روشن را در منزل انتخاب نمایید. در هنگام فیزیوتراپی تا آنجا که برایتان میسر است عوامل اضافی را حذف کنید به طور مثال گوشی همراه خود را خاموش و یا در حالت سکوت قرار دهید. تلویزیون را خاموش کنید، می توانید از یک موسیقی بی کلام و آرامش بخش استفاده کنید.

قیمت فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

در این مقاله از انواع و مزایای فیزیوتراپی در منزل توسط خانم سخن گفتیم اما امر بسیار ضروری در این زمینه، هزینه فیزیوتراپی در منزل توسط خانم است. قیمت فیزیوتراپی در منزل توسط خانم به فاکتور و عوامل زیادی وابسته است. به عنوان مثال باید براورد شود که شما به چند جلسه فیزیوتراپی احتیاج دارید و برای ادامه رونددرمان فیزیوتراپی به چه وسایل و امکاناتی نیاز است و میزان سطح آسیب دیدگی شما چه قدر است. در مجموع این عوامل و عوامل دیگری هزینه نهایی براورد و تعیین می گردد.

اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد، مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی احمدی گل مراقب شما است و به روشی قیمت گذاری خود را انجام می‌دهد تا اکثربیماران مشکلی در پرداخت هزینه‌ها نداشته باشند و بتوانند در صورت نیاز به اسانی از آن‌ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 6 =