هزینه فیزیوتراپی کمر

قیمت پروتز لگن
قیمت پروتز لگن
جولای 7, 2019
تصاویر فیزیوتراپی زانو
تصاویر فیزیوتراپی زانو
جولای 14, 2019

هزینه فیزیوتراپی کمر

هزینه فیزیوتراپی کمر:بیماران دارای کمر درد اکثرا در مراحل حاد و یا مزمن به فیزیوتراپی ارجاع داده می شوند. قبل از شروع درمان فیزیوتراپی کمر،  متخصص فیزیوتراپی بیماران را به شکل تخصصی تر مورد ارزیابی قرار می دهد تا علت کمر درد مشخص گردد و اقدامات لازم جهت برطرف کردن علل آن صورت پذیرد در این گونه مواقع فیزیوتراپی کمر بهترین گزینه برای بهبود فرد مبتلا و افزایش دامنه ی حرکتی او است و در این شرایط بحرانی ممکن است موجب جلوگیری جراحی ستون فقرات شود

هزینه فیزیوتراپی کمر

 انواع  اقدامات لازم برای درمان کمر درد

استفاده از روش های مختلف مانند جریان های ضد درد، لیزرتراپی، دیاترمی ، مگنت تراپی، درمان های دستی، نظیر ماساژ و آزادی سازی عضلات و بافت نرم درگیر شده ، انجام تمرینات مخصوص برای کاهش علائم مربوط به بیرون زدگی دیسک ، تقویت عضلات تضعیف شده، انجام تمرینات به منظور کشش عضلات کوتاه شده، و تمرینات تخصصی جهت افزایش هماهنگی عضلات بدن..

درمان فیزیوتراپی درد کمر

امروزه یکی از درمان های رایج مشکلات کمر، استفاده از فیزیوتراپی در منزل است که اصولا درمانی غیر تهاجمی در مقابل درمان های دیگر، از جمله عمل جراحی دیسک کمر به شمار می رود. متخصص فیزیوتراپی با کاهش فشار از روی کمر بیمار به واسطه آموزش ها و تمرینات سعی در اصلاح وضعیت فرد می نماید.

درمان در فیزیوتراپی شامل استفاده از تحریکات و جریان ها به منظور کاهش درد و التهاب کمر در دوره حاد بیماری و تمرین درمانی و درمان دستی در شکل مزمن بیماری می باشد.با توجه به اینکه فرد در چه سطحی از بیماری و با چه مشکلی به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه می‌کند تمرینات متفاوتی به فرد  داده می شود.

درمان های دستی، در درمان بیماری های ناحیه کمر فرد مانند دیسک کمر، شامل رفع گرفتگی های عضلانی و حرکت دادن مهره ها در جای خود به منظور تصحیح راستای آنها و همچنین اعمال ماساژهای سطحی و عمقی به منظور افزایش جریان خون در ناحیه کمر، است. یکی از مهمترین مراحلی که در فیزیوتراپی کمر در کلینیک فیزیوتراپی صورت می پذیرد، تغییر و آموزش سبک صحیح فعالیت زندگی است که شامل نحوه صحیح خوابیدن، نشستن و انجام کارهای روزانه می باشد که خود می تواند زیر مجموعه بخش حرکات اصلاحی در این کلینیک باشد

هزینه فیزیوتراپی کمر

فراگیری فیزیوتراپی کمر

در اکثر مشکلات کمر به خصوص دیسک، بعد از درمان اولیه ،امکان تشدید دوباره ی علایم بیمار وجود دارد. در فیزیوتراپی کمر ، به منظور اینکه از این مشکل جلوگیری شود، آموزش هایی به بیمار داده می شود که فرد ملزم به انجام مستمر آنها می باشد.بخش مهمی شامل آموزش تمرینات درمانی در منزل و همچنین آموزش وضعیت های مناسب در هنگام خواب، نشستن، بلند کردن اشیا و .. است.

 

 

 

چون یکی از عواملی که موجب ایجاد درد کمر می شود،نحوه زندگی فرد است و چون کمر عضویست که در بیشتر افراد در معرض فشار و آسیب قرار دارد، وضعیت های نامناسبی که روزانه فرد در محل کار و در خانه به خود میگیرد، شانس ابتلا به مشکلات کمری را افزایش می دهد.آموزش های دیگری همچون آزاد سازی گرفتگی های عضلانی در منزل و وضعیت های کشش نیز به فرد داده می شود.

 

 

 

 

هزینه فیزیوتراپی کمر

فواید و عوارض فیزیوتراپی کمر چیست

هنگام بروز کمردرد با مراجعه به متخصص فیزیوتراپی و ارزیابی دقیق و انجام صحیح درمان، تا حد زیادی می توان کمردرد را برطرف کرد و با آموزش نحوه صحیح وضعیت بدن در حین فعالیت های روزمره و مربوط به شغل، از بازگشت مجدد علائم جلوگیری کرد. گاهی برخی از دفرمیتی های اسکلتی عضلانی و ضعف عضلات و عدم هماهنگی بین فعالیت آنها، باعث بروز کمردرد می شوند که معمولا بیمار از وجود آنها آگاه نیست که با مراجعه به متخصص فیزیوتراپی این اختلالات مشخص شده و تا حد زیادی اصلاح می شوند. فیزیوتراپی کمر معمولا عارضه ای برای بیمار  بهمراه ندارد.
در صورتی که بیمار شرایط خاصی مانند استفاده از باتری قبلی، سمعک، سابقه ی وجود تومور یا بدخیمی در بدن، بارداری و بیماری های خاص داشته باشد قبل از شروع درمان، باید درمانگر خود را مطلع نموده که از عوارض احتمالی استفاده از برخی دستگاه های فیزیوتراپی جلوگیری به عمل آید.

هزینه و قیمت فیزیوتراپی کمر

در هزینه فیزیوتراپی کمر و قیمت گذاری خدمات درمانی عوامل مختلفی دخیل است و تعرفه های اولیه درمورد هر یک از خدمات متفاوت فیزیوتراپی کمر از سوی وزارت بهداشت و انجمن فیزیوتراپی مشخص و یه مراکز و مطب ها  ابلاغ شده و بسته به هر جلسه ی بیمار و تشخیص پزشک متخصص فیزیوتراپی  و تعداد خدمات ارائه شده ، قیمت هر جلسه باهم فرق دارد وقیمت همه جلسات یکسان نمی باشد .
لازم به ذکر است که ارزش گذاری خدمات کاملا بر اساس تعرفه ها بوده و بیمار در صورتی که از بیمه تکمیلی برخوردار باشد ،می تواند تا سقف پوشش ،از بیمه ی خود بهره ببرد .چنانچه بنابر تشخیص پزشک متخصص یکی از اندام های تحتانی بیمار هم نیاز به فیزیوتراپی تخصصی  داشته باشد ،هزینه ی فیزیوتراپی آن اندام نیز به صورت جداگانه و بر اسای تعرفه محاسبه خواهد شد.
هزینه فیریوتراپی کمر

حرکات فیزیوتراپی کمر در منزل

زمانیکه بیمار  به علت عمل جراحی و یا مشکلات زمینه ای و فیزیکی مجبور به استراحت مطلق طولانی در منزل است ، مستعد ایجاد آسیب در ستون فقرات می شود. یکی از اقدامات مهم در این هنگام انجام فیزیوتراپی در منزل به ویژه فیزیوتراپی کمر می باشد. در ابتدا با ارزیابی صحیح و شناخت دقیق مشکلات بیمار، متخصص فیزیوتراپی شروع به استفاده از مدالیته های ضد درد و التهاب و نیز آموزش تمرینات کاهش بر روی ستون فقرات و تمرینات ثباتی می کند.
زمانی که عضلات ناحیه دچار گرفتگی و نقاط ماشه ای شده باشند،متخصص فیزیوتراپی با درمان دستی و ماساژهای مناسب، اقدام به رفع گرفتگی ها می کند.مرحله ی بعدی ، انجام تمرینات به صورت روزانه و اصلاح سبک زندگی و کار توسط خود فرد است.در این مرحله آموزش رفع گرفتگی های عضلانی و تمرینات کاهش فشار بر روس ستون فقرات نیز انجام می شود.

روش فیزیوتراپی کمر با لیزر

لیزر از جمله ی دستگاه هایی می باشد که در فیزیوتراپی کمر برای موارد گوناگونی مانند کاهش درد ،ترمیم بافت های آسیب دیده ،افزایش هدایت رسانی عصب و… مورد استفاده قرار می گیرد.در اغلب مواردی که دیسک بین مهره ای دچار آسیب شده باشد ،می توان با استفاده از لیزر پر توان دیسک آسیب دیده را ترمیم کرده و لذا فشار روی ریشه عصبی و عناصر اطراف دیسک را کاهش داده و در نهایت سبب کاهش علائم بیمار شد ،در ضمن لیزر موجب افزایش تغذیه اعصاب محیطی و در نتیجه بهبود سرعت هدایت آن ها و در پی ان کاهش علائم حسی فرد مانند گزگز و بی حسی پاها و بهبود عملکرد عضلات بیمار می گردد.
استفاده از لیزر در مواردی مانند مواقعی که عضلات ناحیه کمر دپار اسپاسم و یا گرفتگی های مزمن و یا نقاط ماشه ای دردناک شده باشند هم می تواند جهت برطرف کردن مشکلات و در نهایت کاهش و از بین بردن بسیاری از نشانه های بیمار مفید واقع گردد.
هزینه فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی پس از عمل جراحی کمر

فیزیوتراپی کمر در زمان خود و به موقع می تواند در کاهش عوارض جراحی، بهبود قدرت و ثبات ناحیه کمری و جلوگیری از بازگشت علائم آن تاثیر داشته باشد. بعد از جراحی، چسبندگی بافت های اطراف ناحیه تحت جراحی عاملی است که در صورت برطرف نشدن به موقع میتواند منجر به ایجاد عوارض برای بیمار شود که این عامل با برخی انواع روشهای فیزیوتراپی از جمله لیزر درمانی و انجام تمرینات صحیح و به موقع، به خوبی قابل کنترل است.
در این امر آموزش بیمار بخش مهمی از فعالیت فیزیوتراپی است که بواسطه آن وضعیت بدنی مناسب، از جمله نشستن، ایستادن، خوابیدن و فعالیت های تکراری مانند خم شدن به جلو، نحوه بلند کردن اجسام و غیره به بیمار آموزش داده می شود. بخش مهم دیگری در فیزیوتراپی بعد از جراحی، تمرین درمانی می باشد.  این تمرینات با حرکات ساده آغاز شده و تحت نظارت متخصص فیزیوتراپی  به تمرینات پیشرفته تری که در نهایت منجر به بهبود قابلیتهای حرکتی بیمار می شود، ارتقا پیدا می کند.

انجام حرکات فیزیوتراپی کمر درد در منزل

صحیح نشستن در جلوگیری از کمر دردبسیار موثر است در زمان نشستن باید سعی کنید که بدن و ستون فقرات به طور صحیح و صاف قرار بگیرد. فرد باید بر روی یک صندلی بنشیند و حرکات ورزشی را به ترتیب انجام دهد:

-ابتدا کمر را به سمت جلو خم می کنید.

 

– سپس به آرامی کمر را صاف کنید به گونه ای که از صاف کردن کمر هم بالاتر خود را برده، بعد کم کم کمر خود را کمی قوس می دهیم مثل افرادی که دچار گودی کمر هستند تا سه ثانیه باید در همین حالت کمر را نگه داشت.

-حالا کمر را به آرامی و به طور صحیح صاف می کنیم، این حرکت را تا پانزده بار می توانیم انجام دهیم. این حرکت باعث شده که افراد کم کم بتواند صحیح بنشینند و از ایجاد گودی کمر و یا کمر درد های مزمن جلوگیری کنند. پزشکان فیزیوتراپی به افراد پیشنهاد می کنند که این حرکت اصلاحی کمر را سه بار در روز می توانند برای سلامتی کمر خود انجام دهند.

هزینه فیزیوتراپی کمربه چه عواملی بستگی دارد

هزینه ی فیزیوتراپی کمر به عواملی مختلفی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است.

-مهمترین و اصلی ترین مورد نوع بیمه ای است که فرد دارد. بیمه ها شامل یمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه طلایی فرهنگیان و…… افرادی که بیمه تامین اجتماعی دارند، مبلغ کمتری را برای درمان فیزیوتراپی پرداخت می کنند.

– درمان به روش فیزیوتراپی روش های مختلفی دارد. با توجه به نوع روشی که در درمان کمر درد استفاده می شود، هزینه ی فیزیوتراپی کم و یا زیاد می شود.

-محلی که فیزیوتراپی قرار است، انجام شود. اگر فیزیوتراپی در کلینیک انجام شود، از نظر هزینه مبلغ کمتری نسبت به فیزیوتراپی که قرار است، در منزل برای فرد بیمار انجام شود، صورت می گیرد.

 

 

 

– میزان استفاده از فیزیوتراپی است، یعنی تا چه مدت باید برای بهبود وضعیت خود از درمان فیزیوتراپی استفاده کنند.

– هرچه فرد بیماری بیشتری داشته باشد، از فیزیوتراپی های مختلفی برای درمان استفاده می شود که این عامل بر هزینه ی فیزیوتراپی فرد افزوده می شود.

و آخرین مورد بستگی به نوع کلینیکی است که فیزیوتراپی در آن انجام می شود. یعنی اگر کلینیک از دستگاه های مجهز برای درمان بیمار استفاده کند، هزینه ی فیزیوتراپی فرد افزایش می یابد.البته افرادی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، از هزینه ی بالای فیزیوتراپی آنها کم می شود.

 

ماساژ درمانی  در فیزیوتراپی کمر

بیشتر متخصصین فیزیوتراپی  ماساژ درمانی را به عنوان یک روش مناسب  موثر همراه با فیزیوتراپی برای درمان کمردرد میدانند. متخصصین به این نتیجه رسیده اند که ماساژ، کمردرد، دردرا  کاهش میدهد در حقیقت ماساژ درمانی فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می شود:

  • ماساژ درمانی جر یان خون را بهبود میدهد که همین سبب بهبود آزردگی عضلات ناشی از فعالیت فیزیکی می شود
  • ماساژ برای افزایش دامنه حرکتی عضلات را شل میسازد

 

 خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل

 

خدمات فیزیوتراپی در منزل برای خانواده‌هایی که با مشکل مراجعه به مراکز درمانی همانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مواجه هستند، گزینه بسیار مناسبی می‌باشد

 

خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل برای کاهش و درمان کمر درد ارائه شده است. با دریافت به موقع این خدمات در منزل می‌توانید مشکلات ایجاد شده در ناحیه کمر را قبل از این که حادتر شوند، به طور کامل برطرف نمایید. برای دریافت فیزیوتراپی در منزل بعد از مراجعه پزشک متخصص در محل حاضر شود و پس از تشخیص نوع بیماری فیزیوتراپی را برای نواحی خاص تجویز کند.

در صورتی که فرد به دلیل جراحی و آسیب‌های وارد شده به قسمت‌های مختلف بدن مجبور به استراحت مطلق در منزل است. پس از دراز کشیدن به مدت زمان طولانی در ناحیه کمر دردهای خفیف و گاه شدیدی را احساس خواهد کرد. به همین دلیل استفاده از خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل می‌تواند برای کاهش درد در این ناحیه موثر واقع شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =