فیزیوتراپی مچ دست در منزل

فیزیوتراپی در منزل دیسک کمر اموزش
ایا برای دیسک کمر فیزیوتراپی در منزل مفید است؟
آوریل 16, 2022

فیزیوتراپی مج دست در منزل ،احساس درد در ناحیه دست یعنی اختلال در بخش قابل توجهی از کارهای روزانه. درمان دردهای آزاردهنده ناحیه دست را پشت گوش نندازید
دست یکی از اعضای حیاتی بدن محسوب می‌شود که بیشتر کارهای انسان در طول روز به صحت و سلامتی ان بستگی دارد. در صورتی که دست انسان دچارعارضه شود بسیاری از کارهای ساده و روتین خود را به سادگی نمی تواند انجام دهد.
اگر جزء آن گروه از افرادی هستید که عموما برای مراجعه به کلینیک های درمانی زمان کافی ندارید و همین امر باعث شده که درمان به موقع صدمه های اندام های حرکتی به خصوص دست خود را نادیده بگیرید، فیزیوتراپی مچ دست در خانه در اینجا به یاری شما می آید.

 

فیزیوتراپی مچ دست منزل

فیزیوتراپی مچ دست

شما در خانه خود بعد از استراحت کافی می‌توانید با انجام تمرینات و حرکات ویژه، توان حرکتی دست آسیب دیده تان را بعد از مدت زمانی به حالت قبل خود برگردانید. در ادامه دربارۀ فیزیوتراپی دست توضیحاتی را ارائه کرده و نحوه برخورداری از خدمات فیزیوتراپی در منزل زیر نظر متخصصین احمدی گل را توضیح خواهیم داد. ما برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در خانه به طور کامل اماده هستیم.

فیزیوتراپی دست در خانه نوعی توانبخشی غیر جراحی است که توسط متخصص فیزیوتراپ فیزیکی و چیره دست برای کنترل و مهار مشکلات دست به کار گرفته می ‌شود.

فیزیوتراپی دست شامل بکارگیری از شیوه های گوناگون فیزیکی از جمله ورزش، مراقبت از جراحات و بکارگیری از اسپلینت است.

این روش بازتوانی برای دست و دیگر اندام های فوقانی مثل بازو، شانه، کمر، ساعد و آرنج انجام می شود.

چرا فیزیوتراپی دست موثر است؟

  • فیزیوتراپی مچ دست در منزل روشی است که به بیماران کمک می کند بازگشتی تندتر به سبک زندگی و فعالیت های عادی خود داشته باشند.
  • بیمارانی که بایستی فیزیوتراپی دست انجام دهند افرادی هستند که طی تصادف، زخم و جراحات تاندون، عصب های صدمه دیده، سوختگی، شکستگی یا حتی بریدگی کامل دست یا انگشت داشته اند.
  • افرادی که از بیماری هایی مثل آرتروز، آرنج تنیس باز، سندروم تونل کارپال و بیماری های نورولوژیکی مانند سکته درد می کشند هم مستعد انجام فیزیوتراپی هستند.
  • فیزیوتراپی دست نقش بسزایی در بهبود دست و مچ بدون انجام عمل جراحی دارد اما فیزیوتراپی برای پس از جراحی هم مناسب می باشد و هرگونه درد تازه یا طولانی مدت را از بین می برد
  • علاوه بر آن، فیزیوتراپی دست به افراد کمک می ‌کند بر آسیب های عصبی چیره شوند و یاد بگیرند چگونه دوباره مثل سابق حس داشته ‌باشند
  • علاوه بر این فیزیوتراپی دست حساسیتی را که با مشکلات عصبی همراه هستند بهبود می دهد.

 

اسپلینت هم قسمتی از فیزیوتراپی دست بوده و در حذف سفتی بسیار تاثیرگذار است. با این درمان ‌ها فرد مریض می تواند به راحتی فعالیت ‌های روزانه خود را انجام دهد.

پس از تراپی دست، بیماران درد کمتری را احساس خواهند کرد. در حالات ورم، به کمک فیزیوتراپی، بیماران متوجه کاهش ورم می شوند.

به علاوه فیزیوتراپی دست در خانه و یا کلینیک با استفاده از تکنیک های تخصصی، هر گونه زخم و مصدومیت ها را کنترل و ترمیم می کنند.

پس از جلسات تراپی، بیماران قدرت حرکتی بیشتری به دست آورده و در دست ‌ها، مچ و انگشتان بهبود حرکتی مشاهده می ‌شود.

همه این نتایج پس از تراپی دست قابل دستیابی اند چون هدف آن، نیرومند کردن عضلات و دوباره بدست اوردن عملکرد طبیعی دست هاست.

 

علائم آسیب های مچ دست:

درد مچ دست
التهاب و ورم مچ دست
کاهش قدرت مچ دست
سستی عضلات دست
سوزن سوزن شدن مچ دست و انگشتان دست

 

دلایل درد و آسیب مچ دست:

  • برخورد ضربه به مچ دست.
  • برخورد ضربه محکم به مچ دست می تواند منجر به ایجاد صدمه هایی مثل پیچ خوردگی، کشیدگی و حتی شکستگی گردد.
  • شکستگی استخوان های مچ دست از جمله متداول ترین انواع شکستگی سیستم اسکلتی بدن انسان هستند که اشاعه آن در کودکان و افراد جوان و سختکوش زیاد است ، این شکستگی در افراد سالمند اغلب به علت پوکی استخوان و در اثر زمین خوردن و حتی ایجاد ضربات ضعیف رخ می دهد.

 

آرتروز مچ دست :

  • آرتروز نوعی بیماری پیشرونده و تخریبی مفاصل بدن است که به علت فرسایش به استه و تدریجی غضروف مفصلی بروز پیدا میکند، در این شرایط استخوان ها به جای لغزیدن بر روی هم ساییده می شوند که این چیز موجب بروز درد ، التهاب و ایحاد محدودیت در حرکات مچ دست می شود.
  • آرتروز مچ دست موجب احساس درد مچ دست هنگام انجام فعالیت و کار، سفتی و خشکی مفصل و ایجاد محدودیت در حرکات مفصل مچ دست می شود.
  • فیزیوتراپی مچ دست با درنظر گرفتن حرکات ورزشی و با استفاده از مدالیته هایی مثل الکتروتراپی و لیزر پرتوان می تواند به بهبود علائم آرتروز مچ دست و پیشگیری از پیشرفت آن کمک کند.

فیزیوتراپی مچ دست:

  • روماتیسم مفصلی نام دیگر این بیماری خودایمنی فراگیر است که به علت پدیدار شدن نوعی اختلال در سیستم ایمنی روی می دهد و در طول آن سلول های دستگاه ایمنی به سلول های خود بدن حمله می کنند.
  • این بیماری به طور معمول مفاصل کوچک بدن از جمله مچ دست را درگیر پیامدهای خود می کند.
  • قطع شدن دست و هنگام استفاده از پروتز

هنگامی که دست قطع شده باشد، بعد از عمل پیوند دست و در زمان پروتز دست آسیب دیده، فیزیوتراپی دست در خانه می تواند به کمک شخص بیمار آمده و روند تندرستی دست را سرعت ببخشد.

روماتیسم مفصلی:

یکی دیگر از عواملی که در آن شخص بهتر است از فیزیوتراپی دست در خانه استفاده کند، روماتسیم مفصلی می باشد. روماتیسم از جمله مریضی هایی است که عملکرد حرکت را با مشکلات بسیاری روبرو می‌کند. با این اوصاف بهتر است به هدف آرامش بیشتر بیمار و افزایش سرعت در پیشرفت حرکت انجام خدمات فیزیوتراپی او را در خانه انجام دهید.

 

تمرینات مورد نیاز در فیزیوتراپی آرنج دست در خانه:

حرکات که توسط فیزیوتراپیست‌های ما برای سلامتی آرنج دست شما تصیه می‌شود شامل نکاتی است که در ادامه آن‌ها را برایتان توصیف می‌کنیم:

فلکشن آرنج دست توسط خود شخص
برای انجام این حرکت بازوی خود را در کنارتان نگه دارید.
سپس آرنج خود را به جهت بالا خم کنید.
پس از آن نیز مچ دست مصدوم خود را با دست دیگرتان بکشید.
به مدت ۱۵ ثانیه آرنج خود را در این حالت نگه داشته و سپس به آهسته ان را رها کنید.
این روند را روزانه ده بار تکرار وانجام دهید.

عمل اکستنشن آرنج روی میز:

  • آرنج خود را روی میز به روشی که افراد مسابقه ی مچ زنی انجام می دهند بگذارید..
  • سپس به طور اهسته آرنج دست آسیب دیده را باز و بسته کنید.
  • توجه کنید در هنگام باز کردن آرنج، با دست دیگر خود، آرنج را با فشار به جهت بیرون باز کنید.
  • این حرکات را نیز به مدت ده ثانیه و ده مرتبه در طول روز انجام دهید.

تقویت عضلات به وسیله ی دمبل:

بعد از اینکه تمرینات شما به طور کامل انجام شد، می توانید زیر نظرمتخصص فیزیوتراپی خود، حرکات تقویت کننده را به وسیلۀ دمبل برای آرنج و فیزوتراپی مچ دست منزل خود انجام دهید. این تمرینات علاوه بر سلامتی می‌تواند به قدرت بیشترعضلات دستتان نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هفت =