فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل

فیزیوتراپی سکته مغزی منزل
فیزیوتراپی سکته مغزی منزل
آوریل 4, 2021
فیزیوتراپی سالمندان در منزل
فیزیوتراپی سالمندان در منزل
نوامبر 27, 2021

فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل یا کلینیک بستگی به شرایط بیمار انجام می گیرد فیزیوتراپی یکی از درمان های مهم بیماران مبتلا به دیسک کمر است که در داخل کلینیک انجام می گیرد و در صورت عدم توانایی فرد جهت حضور درمرکز فیزیوتراپی،فیزیوتراپی در منزل برای کمر انجام می گیرد.

با انجام فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل می توان با کاهش فشاری که بر اعصاب ستون فقرات وارد می شود به بهبود علائم فتق دیسک کمک کرد. همچنین می تواند باعث افزایش قدرت و افزایش انعطاف پذیری عضلات ناحیه آسیب دیده ستون فقرات شما شود.

 

فیزیوتراپی دیسک کمر

 

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی در منزل

همان گونه که می دانید جراحی معمولاً آخرین گزینه درمان دیسک کمر است. با انجام فیزیوتراپی درد به حداقل می رسد و باعث افزایش قابلیت تحرک در افراد مبتلا به دیسک کمر خواهد شد. درمان دیسک کمر در منزل توسط فیزیوتراپیست های آموزش دیده انجام می شود  که مهارت‌های لازم برای درمان دیسک کمررا دارند.

فیزیوتراپیست می توانند یک برنامه ایده آل متناسب با نیازهای خاص شما ارزیابی و تدوین کند. آنها متخصص ورزش درمانی و حرکت شناسی هستند. از این رو، آنها می‌توانند به بیماران در کنترل درد و بازیابی تحرک و عملکرد بدنی کمک کنند.

تمرینات دیسک کمر را می توان به راحتی در منزل خود با کمک متخصصان آموزش دیده انجام دهید. درمان این بیماری در خانه به ویژه برای افرادی که درد زیادی دارند و نمی‌توانند برای درمان دیسک به طور مداوم راه‌های طولانی را طی کنند، که خود نیز ممکن است باعث آسیب شود بسیار مناسب است.

 

هدف از فیزیوتراپی در منزل چیست؟

فیزیوتراپیست با شناخت ویژه اش از عملکرد و ساختار طبیعی بدن در کنار معاینه و ارزیابی دقیق به وی این توانایی را می دهد تا بیماران را در جهت رسیدن به اهدافی مانند پیشگیری از بیماری ها، تطابق افراد با محیط کار، افزایش کیفیت زندگی افراد، کاهش نیاز به برخی جراحی ها و درمان های دارویی طولانی مدت که عوارضی نیز درپی دارند، سوق دهد.

 

فیزیوتراپی بعد از جراحی دیسک کمر

درد پس از جراحی یکی از شایع ترین عوارضی است که اغلب افراد تجربه می کنند که شما می توانید با انجام فیزیوتراپی از جمله سرما و گرما درمانی و الکتروتراپی این درد را کاهش دهید.

توانبخشی پس از جراحی دیسک کمر با فیزیوتراپی علاوه بر کمک به تسکین علائم روند بهبودی را سرعت می بخشد و به افزایش موفقیت آمیز بودن جراحی نیز کمک زیادی می کند.

فیزیوتراپی بعد از جراحی دیسک کمر در بیمارستان آغاز می شود و پس از آن در منزل و کلینیک باید ادامه پیدا کند و تا زمانی که بیمار به شرایط مطلوب نرسیده پیگیری شود.

تجویز کمربند و بریس طبی در دوران نقاهت پس از جراحی و زمانی که بیمار مشغول انجام تمرینات فیزیوتراپی است می تواند کمک کننده باشد.

تمریناتی که فیزیوتراپیست برای بیمار در نظر می گیرد شامل تمرینات کششی و تقویتی است، تمرینات کششی دامنه حرکتی را افزایش داده و تمرینات تقویتی با تقویت عضلات شکم و کمر حمایت مناسب از دیسک جراحی شده می کنند.

 

فیزیوتراپی کمر در منزل می تواند در موارد زیر کمک کند :

 

  • -کمردردی که هیچ علتی (مانند بیماری یا آسیب زمینه ای) برای آن مشخص نشده است.
  • -درد سیاتیک  این درد از پشت به پایین پاهای پخش می شود و ممکن است در اثر افتادگی دیسک ایجاد شود (هنگامی که دیسک در ستون فقرات از حالت طبیعی خارج می شود و به عصبی فشار می آورد).
  • -کمردرد ناشی از پیری دیسک های ستون فقرات
  • -تنگی نخاع  هنگامی که فضای اطراف نخاع باریک می شود، به نخاع فشار وارد شده و باعث درد می شود

فیزیوتراپی کمر در منزل

زمانی که فرد به علت عمل جراحی و یا مشکلات زمینه ای و فیزیکی مجبور به استراحت مطلق طولانی در منزل می شود ، مستعد ایجاد آسیب در ستون فقرات می شود.

یکی از اقدامات مهم در این هنگام انجام فیزیوتراپی به ویژه فیزیوتراپی کمر برای درمان دیسک کمر در منزل می باشد.

فیزیوتراپیست  در ابتدا با ارزیابی صحیح و شناخت دقیق مشکلات بیمار، شروع به استفاده از روشهای ضد درد و التهاب و نیز آموزش تمرینات کاهش بر روی ستون فقرات و تمرینات ثباتی می کند.

زمانی که عضلات ناحیه دچار گرفتگی شده باشند، فیزیوتراپیست با درمان دستی و ماساژهای مناسب، اقدام به رفع گرفتگی ها می کند.مرحله ی بعدی در فیزیوتراپی در منزل ، انجام تمرینات به صورت روزانه و اصلاح سبک زندگی و کار توسط خود فرد است.

در این مرحله آموزش رفع گرفتگی های عضلانی و تمرینات کاهش فشار بر روی ستون فقرات نیز انجام می شود. به این ترتیب می توان فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل را زیر نظر یک فیزیوتراپیست با تجربه انجام داد

 

بهترین روش فیزیوتراپی دیسک کمر چیست؟

روش های مختلفی برای درمان عارضه های کمر وجود دارد که هر کدام به اندازه ای در جهت بهبود عارضه و آسیب و همچنین بازگشت عملکرد و افزایش دامنه حرکتی موثر و مفید است. یکی از روش های موثر، ایمن و کاربردی که برای درمان دیسک کمر از آن استفاده می شود، روش لیزر تراپی است. در این روش فیزیوتراپیست با کمک اشعه لیزر بر روی ناحیه آسیب دیده کمر، به درمان و بهبود عارضه و همچنین کاهش درد و التهاب، کاهش بهبود اسپاسم های عضلانی و… پرداخته و باعث کاهش علائمی همچون گزگز و بی حسی در دست ها و پاها می شود.

 

مزایای فیزیوتراپی کمر درمنزل

  • نتایج بهتر به دلیل مراقبت در منزل
  • افزایش زمان استراحت، که وقتی با درمان مؤثر ترکیب می شود، سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد.
  • فیزیوتراپیست با مراجعه به منزل شما می توانند تغییرات و توصیه های بیشتری را با توجه به محیط خانه شما انجام دهند. این به شما امکان می دهد فرصت های بهتری را برای بهبودی در یک محیط راحت داشته باشید.
  • بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی یا بیماری که مانع از تحرک می شود، محدود شده اند. آنها بیماران پرخطری هستند که فیزیوتراپی در منزل بهترین اقدام برای آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =