تصاویر فیزیوتراپی زانو

هزینه فیزیوتراپی کمر
هزینه فیزیوتراپی کمر
جولای 10, 2019
فیزیوتراپی در منزل مینی سیتی
فیزیوتراپی در منزل مینی سیتی | حامد احمدی گل *۰۹۱۲۸۳۳۲۸۲۱*
اکتبر 30, 2019

تصاویر فیزیوتراپی زانو

تصاویر فیزیوتراپی زانو :شما ممکن است احساس کنید که جابجایی اجسام و راه رفتن کمی برای شما مشکل باشد. اما اغلب فیزیوتراپی زانو ، با پیشنهاد پزشک شما باعث می شود که قدرت خود را به دست آورده و در مسیر بهبودی قرار گیرید.همانطور که می دانیم تمرینات فیزیوتراپی زانو یکی از ارکان مهم حرکتی است. به طور معمول هرچقدر عضلات شخص ضعیفتر باشد احتمال آسیب دیدگی در فرد افزایش می یابد

تصاویر فیزیوتراپی زانو

علل زانو درد چیست

۱-درد زانو یک مشکل معمول برای افراد تمام سنین است. درد زانو ممکن است حاصل یک جراحت باشد، مثل پاره شدن رباط یا غضروف، مینیسک،عضلات و…
۲-شرایط پزشکی شامل ارتروز، نقرس و عفونت نیز می‌توانند باعث به وجود آمدن درد زانو شوند.
۳-انواع بسیاری از دردهای مختصر زانو وجود دارد که به خوبی توسط روش های خود درمانی و ورزش صحیح بهبود می‌یابند.
۴-درمان فیزیوتراپی و بند های مخصوص زانو می‌توانند به رهایی از درد زانو کمک کنند. در بعضی موارد نادر، ممکن است زانوی فرد به درمان با جراحی نیاز داشته باشد.که تصاویر فیزیوتراپی زانو در این مرحله به متخصص بسیار کمک میکند

فیزیوتراپی زانو به چه صورت است

تصاویر فیزیوتراپی زانو

در فیزیوتراپی،در  برخی موارد ممکنست صورت گیرد که شامل موارد زیر است:
۱-تمرینات کششی
۲-استفاده از یخ و حرارت
۳-ماساژ سونوگرافی
۴-تحریک الکتریکی عضلانی
۵-زمانی که از فیزیوتراپی استفاده می کنید، تا حدود زیادی به روند بهبودی نزدیک می شوید و در بسیاری موارد هم نیازی به عمل جراحی نیست.بنابراین بیمار می توانید مجددا کارهای روزمره سابق خود را انجام دهید. در اولین جلسه فیزیوتراپی زانو،  متخصص فیزیوتراپی عملکرد زانوی بیمار  را بررسی کرده و همچنین توازن، درد در زانو و درد در هنگام عقب و جلو بردن زانو را بررسی می کند.همچنین در تمام مراحل تصاویر فیزیوتراپی زانو تهیه میشود تا مراحل پیشرفت بیمار بررسی گردد
به منظور کشف نقاط ضعف بیمار در بدن ، متخصص فیزیوتراپی ممکن است از بیمار بخواهد روی یک پا ایستاده  یا پیاده روی کوتاهی بر روی یک تردمیل داشته باشد. فیزیوتراپیست ممکن است توصیه کند که از عصا، واکر یا کفش مخصوص استفاده کنید تا از سقوط در خانه در هنگام بهبودی جلوگیری شود.

تشخیص و درمان درد زانو با فیزیوتراپی زانو

در طول آزمایش فیزیکی، متخصص و یا فیزیوتراپیست بیمار این کارها را انجام خواهد داد :

۱-زانو را برای ورم ها، درد، نرمی و شکنندگی، گرما و یا نوار های قابل دیدن بازرسی خواهد کرد.
۲-امکان حرکت پای پایین تر شما را در جهت مخالف خواهد سنجید.
۳-فشار یا کشیدن مفصل برای براورد میزان یکپارچگی ساختار های موجود در زانو
۴-تست کردن مینیسک و رباط ها با معاینه بالینی
تصاویر فیزیوتراپی زانو

اصول فیزیوتراپی زانو چیست

همان طور که میدانیم تمرینات و حرکات  فیزیوتراپی برای  زانو یکی از  مهم تزین ارکان حرکتی است. به طور معمول هرچقدر عضلات شخص ضعیفتر باشد احتمال آسیب دیدگی در فرد افزایش می یابد. در هرکدام از اختلالات نحوه فیزیوتراپی زانو مجموعه‎ای از عوارض وجود دارد. مثلا چنانچه ACL و PCL زانو آسیب ببیند، ثبات عوارض فیزیوتراپی زانو به هم می‌خورد و به اصطلاح “Giving way” یا همان خالی کردن زانو اتفاق می‌افتد.
نحوه فیزیوتراپی زانو ، و تصاویز فیزیوتراپی زانو  بنابر عوارض پیش آمده، برای هر شخص متفاوت است. درمانها فازبه‎فاز با توجه به شرایط بیمار انجام می‌شود. برای کاهش درد از مجموعه‎ای از مدالیته‌های فیزیکی استفاده می‌کنیم،دستگاههای ‌الکتروتراپی و درمانهای دستی ،برای کاهش تورم از کامپرشن‌ تراپی و الکتروتراپی و همچنین برای تقویت عضلات از برنامه‌های تمرین‎درمانی و روش‌های تسهیل عصبی-عضلانی استفاده می‌شود. برای به دست آوردن دامنه حرکتی کامل فیزیوتراپی زانو نیز از دستگاه CPM استفاده می‌کنیم و همچنین برای به دست آوردن انعطاف پذیری می شود.

 روش اولتراسوند  در فیزیوتراپی زانو

اگر آسیب دیدگی در حد کشیدگی عضله و یا مشکلاتی  باشد که برای دوندگان پیش می‌آید از این روش جهت فیزیوتراپی زانو استفاده می‌شود. به طور کلی این روش از رایج ترین روش ها در درمانی زانوست.موجب افزایش گردش خون و بهبود انعطاف پذیری بافت و کاهش التهاب می‎شود. هر کدام از این روش ها در موارد مختلفی به کار می‌رود، اما دارای اصول و عملکرد یکسانی است.
تصاویر فیزیوتراپی زانو

تست های تصویر برداری از زانو

در برخی موارد،متخصص فیزیوتراپیست بیمار ممکن است برای تشخیص آسیب های زانو روش تصویر برداری را تجویز و پیشنهاد کند :

۱-اشعه ایکس :

پزشک فرد بیمار ممکن است که اول از همه پیشنهاد کند که یک تصویر برداری با اشعه ایکس انجام دهید، چرا که شکستگی ها و سایش های مفصل مشخص خواهند شد.

۲-سی تی اسکن :

اسکنر های سی تی معمولا اشعه های ایکسی که از زوایای مختلف گرفته اند را ترکیب می‌کنند تا یک تصویر چندبخشی از درون بدن شما داشته باشند. سی تی اسکن می‌تواند به تشخیص مشکلات استخوان و تشخیص آرتروز زانو کمک کند.

۳-فراصوت :

این تکنولوژی از امواج صدا برای ایجاد تصاویر لحظه ای از ساختار بافت نرم بین و دور زانوی شما استفاده می‌کند و همچنین نحوه کار آن ها را بررسی می‌کند. پزشک شما ممکن است بخواهد که زانوی شما را به موقعیت های مختلف در طول آزمایش فراصوت حرکت دهد تا برای مشکلات خاص آن را بررسی کند.

۴-تست ام آر آی :

ام آر آی از امواج رادیویی و یک آهن ربای قدرتمند برای ایجاد تصاویر سه بعدی از داخل زانوی شما استفاده می‌کند. این تست به طور خاص برای مشخص کردن صدمات به بافت های نرم از جمله رباط ها، تاندون ها، غضروف ها و عضلات است.

۵-تست های آزمایشگاهی :

اگر پزشک  متخصص شما شک کند که شما مبتلا به عفونت، نقرش یا بیماری شبه نقرس هستید، بایستی آزمایش خون و در برخی موارد آزمایش انالیز مایع مفصلی را انجام دهید.روندی که در آن یک مقدار کم از مایع را از میان مفصل زانو به وسیله یک سوزن برداشته می‌شود و برای تحلیل به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.
تصاویر فیزیوتراپی زانو

CPM چیست

بعداز جراحی های زانو که بیمار درد و تورم شدید دارد و قادر به حرکت زانو نیست با حرکت مداوم غیرفعال پا با CPM دامنه حرکتی بیمار حفظ و عوارض بی حرکتی کاهش می یابد.تمرین درمانی با توجه به شرایط بیمار از تمرینات سبک روی تخت آغاز می شود و به تمرینات پیشرفته مقاومتی و تعادلی پیشرفت داده می شود. درمان های دستی ماساژ، موبیلیزیشن مفصلی و تکنیک های رها سازی بافت نرم در فیزیوتراپی زانو درد می باشد.

فیزیوتراپی مینیسک زانو

فیزیوتراپی زانو مخصوص  افرادی  است که دچار آسیب در مینیسک_ زانو  و تورم در زانو شده اند و شامل : تمرینات تحرک یه منظور افزایش دامنه حرکت در مفصل زانو ، تقویت تمرینات  و حرکات برای ایجاد ثبات و تمرینات عملکردیست که شکاف بین توان بخشی اصلی و بازگشت به وضعیت اولیه  است.
در این روش تمرینها به تدریج سخت تر میشوند.استفاده از زانو بند کشی و داروهای ضد التهاب کمک زیادی به بهبودی میکند.در صورت وجود درد و عدم بهبودی ،برنامه های توانبخشی به این بیماران کمک می کند. پیشرفت تمرینات با نوارهای مقاومت و در نهایت تمرینات پیلومتری خواهد بود.

تاثیر و فواید فیزیوتراپی زانو

تصاویر فیزیوتراپی زانو

همانطور که می‎دانیم فیزیوتراپی زانو وزن بدن را تحمل می‌کند، به همین دلیل از دیگر نقاط بدن آسیب‌پذیرتر است و در حین کار و ورزش در معرض خطر قرار دارد. وزن بالا و فعالیت‌های سنگین از عواملی هستند که احتمال آسیب دیدن زانو را بیشتر می‌کنند. به ازای ازدست دادن هر یک کیلو ۴ کیلو از وزن متحمل بر زانو کاسته می‌شود.
برای پیشگیری از آسیب‌های جدی به محض احساس درد پس از تجویز پزشک میتوان به فیزیوتراپیست مراجعه کرد و به انجام تمرینات پرداخت. اما در مواردی آسیب دیدگی اتفاق افتاده است. در این مرحله آسیب های وارده به بافت باید ترمیم شود و نیازمند زمان است تا بهبودی در اندام‌ها مشاهده شود. در این مرحله فشار از روی بافت برداشته می شود. برای درمان از دستگاه های متفاوتی بهره می گیریم که می‎توان به مگنت اشاره کرد؛ مگنت کمک شایانی به بالا بردن سرعت ترمیم بافت‎ها می‎کند.

روش مگنت تراپی

بعضی از اوقات جهت فیزیوتراپی زانو، درد مفاصل و یا درد زانو با مگنت تراپی درمان می‌شود، درمانی که بدون درد است. در این روش از امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود، سیگنالی که به واسطه میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود .با استفاده از میدان الکترومغناطیسی در اطراف بدن که کاملا ایمن است موجب ترمیم بافت های بدن می شود.

حامد احمدی گل – متخصص فیزیوتراپی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =